گزارش كارآموزی عیب یابی موتورهای DC

گزارش كارآموزی عیب یابی موتورهای DC

گزارش كارآموزی عیب یابی موتورهای DC در 53 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی کارآموزی
بازدید ها 18
فرمت فایل doc
حجم فایل 61 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 53

گزارش كارآموزی عیب یابی موتورهای DC

فروشنده فایل

کد کاربری 1280

کاربر

گزارش كارآموزی عیب یابی موتورهای DC در 53 صفحه ورد قابل ویرایش

فهرست مطالب

عنوان صفحه

خلاصه گزارش …………………………………………………………………………………………. 1

پیشگفتار ………………………………………………………………………………………………….. 3

مقدمه ای پیرامون شركت ایران خودرو……………………………………………………………… 4

خلاصه وضعیت موجود در سالن آلومینیوم………………………………………………………… 6

بخش اول : سرسیلندر XU7 , XU9…………………………………………………………….. 7

بخش دوم: سیلندر پژو ………………………………………………………………………………… 20

بخش سوم: عیب یابی موتورهای DC……………………………………………………………… 23

منابع و مآخذ……………………………………………………………………………………………… 49

فهرست جداول

عنوان صفحه

جدول وضعیت دستگاهها و تجهیزات موجود برای تولید سرسیلندر (XU7, XU9)….. 8

جدول محاسبات ظرفیت سنجی سرسیلندر (XU9)……………………………………………. 10

جدول محاسبه ظرفیت ماهیچه سازی……………………………………………………………….. 10

جدول مقایسه ظرفیت تولید ماهیچه و تعداد مورد نیاز ماهیچه………………………………… 11

جدول مقایسه توان تولید و برنامه تولید سرسیلندر……………………………………………….. 12

جدول خلاصه وضعیت كوره های تأمین كننده ذوب سیلندر………………………………….. 18

جدول وضعیت ذوب مورد نیاز سرسیلندر (XU7)…………………………………………….. 19

جدول لیست دستگاهها و تجهیزات موجود برای تولید سیلندر پژو………………………….. 21

خلاصه گزارش:

مقدمه: شركت ایران خودرو در مرداد ماه سال 1341 تحت شماره 7352 به نام شركت كارخانجات ایران ناسیونال در اداره ثبت شركتها به ثبت رسید و در تاریخ 15/7/1342 به بهره برداری رسید.

خلاصه وضعیت موجود در سالن آلومینیوم:

درحال حاضر محصولات تولیدی سالن آلومینیوم شامل سیلندر پژو، سرسیلندر XU7 سرسیلندر XU9 (مورد نیاز كارخانه ایرانه خودرو) و پوسته كلاچ (صادراتی) می‎باشد. در این گزارش ظرفیت سالن آلومینیوم را به تفكیك برای محصولات فوق بررسی می نمائیم:

بخش اول:

1- سیلندر پژو:

عمده ایستگاههای كاری برای تولید این محصول شامل ایستگاه ریخته گری HP2500 شمار وزنی كنترل ظاهری و ابعادی، تمیز كاری ، كنترل تمیزكاری، شات بلاست، سوراخكاری ، واترتست، شستشو نشت گیری و كنترل نهایی می‎باشد.

2- سر سیلندر XU9 , XU7

برای تولید این محصول یك خط ماهیچه گیری و یك خط تولید سرسیلندر در نظر گرفته شده است در خط تولید ماهیچه ایستگاههای ساخت، تمیزكاری، سوراخكاری و پخت ماهیچه موجود است و در خط تولید سرسیلندر ایستگاههای ریخته گری L.P ،‌شماره زنی كنترل ظاهری، تمیزكاری، تخلیه ماهیچه، X-RAY ، برش راهگاه، كیوبینگ، عملیات حرارتی ، واترتست، تمعیراتی و كنترل نهای موجود می باشد.

بخش دوم

سیلندر پژو:

در این قسمت وضعیت كلی دستگاهها ، تجهیزات و ایستگاههای مربوطه به تولید سیلندر پژو به همراه درصد توقفات، درصد ضایعات و ساعت كاركرد مجاز روزانه آنها تعیین می‎شود. در قسمت بعد ظرفیت این دستگاهها و ایستگاههای كاری تعیین شده و آنرا با برنامه تولید سال 80 سیلندر پژو مقایسه می كنیم.

در انتها نیز نیازبهای سالن آلومینیوم برای دستیابی به برنامه تولید سال 85 سیلندر پژو بررسی و مشخص می‎شوند.

كارآموز: مصطفی علی نژاد

نام استاد: جناب آقای مهندس هنریار

عنوان كارآموزی: عیب یابی موتورهای DC

فهرست منابع و مآخذ:

1- مجله صنعت رنگ و رزین، تابستان 83.

2- مجله پیام ایران خودرو و مجله صنعت ایران خودرو ، مرداد 83، شهریور 83.

3- اداره اسناد و مدارك (IKD)

4- سایت اینترنتی ایران خودرو.

پیشگفتار

دنیا پس از رنسانس و به خصوص در قرن پایانی هزاره دوم آنچنان شاهد دگرگونی های شگرفی در زمینه های علوم و فنون بوده كه بسان رویایی باور نكردنی می آید. رشد چشمگیر صنعت در روزگار ما بگونه ای بوده كه حتی خالق داستانهای علمی و تخیلی ژول ورن چنین چیزی به مخیله‌اش خطور نكرده و نتوانسته بود پیش بینی تحولات عصر تكنولوژی را تصور كند.

حركت شتابان صنعت به اسب افسار گسیخته ای می ماند كه یارای توقف نداشته و همان طور می‌تازد. سوار بر آن صاحبان صنایع بزرگ دنیا و كشورهای توسعه یافته می باشند كه فاصله خود را لحظه به لحظه از دیگر كشورها بیشتر می كنند تا عملا امیدی برای رسیدن به آنها وجود نداشته باشد. در اینجا بود كه دانشگاهها با هدف به روز كردن دانشجویان خود و با هدف اینكه از رهگذر عقب نمانده و افرادی تحصیل كرده كه در صنعت روز دنیا عملاً عقب مانده و ناكارآمد باشند پرورش ندهند تصمیم به ورود در این عرصه گرفتند و تلاش كردند خلأ مزبور را به گونه ای پر نمایند. بزرگترین خدمتی كه این مراكز آموزشی به دانشجویان خود و به صنعت كشور نمودند برقراری واحدهایی به نام كارآموزی بود تا بدینوسیله پیوندی میان دانشگاه و صنعت بوجود آید و با همراهی و معاضدت استادان دانشگاه و نخبگان فنون در هر چه بالا بردن سطح كیفیت محصولات و صنایع بكوشند. امید است این پیوند متقابل آینده ای بهتر از آن صنعت كشور نماید.

مقدمه ای پیرامون شركت ایران خودرو

شركت ایران خودرو در مرداد ماه سال 1341 تحت شماره 7352 به نام شركت سهامی كارخانجات ایران ناسیونال در اداره ثبت شركتها به ثبت رسید و در تاریخ 15/7/1342 به بهره برداری رسید.

این كارخانه در ابتدا به تولید اتوبوسهای مدل 11321 و مینی بوسهای 319 پرداخت. سپس در تاریخ 20 شهریور 1345 اجازه تأسیس كارخانجات ساخت انواع اتومبیلهای سواری 4 سیلندر به این كارخانه داده شد كه به دنبال آن در 23/2/1346 تولید پیكان با امتیاز ساخت گروه كرایسلر در كارخانة شمالی آغاز گردید. در سال 1351 بخش مونتاژ موتور با ظرفیت 30 گروه كرایسلر در ساعت و چند ماه بعد قسمتهای تراش قطعات موتور و ریخته گری برای 6 قطعه از موتور پیكان با ظرفیت 15 دستگاه در ساعت شروع به كار كرد. این شركت در اصل مجموعه ای از چند كارخانه صنعتی مختلف می باشد كه هر كدام قسمتی از نیازهای تولیدات این كارخانه را برای تولید نهایی محصول برآورده می كنند كه تعدادی از این كارخانجات به شرح زیر می باشند:

برش و پرس، رنگ زنی، ریخته گری و سنگ زنی، موتور سازی، تزئینات و تكمیل كاری، اتوبوس سازی، سواری سازی و …

سالن آلومینیم قسمت ریخته گری قرار است در چند سال آینده به ابهر انتقال یابد و در آنجا بصورت شركتی مستقلاً فعالیت خود را آغاز نماید. همچنین سالن چدن این واحد نیز (ریخته‌گری) به تاكستان انتقال یافته و آن هم بصورت مستقل فعالیت خواهد كرد.

كارخانه ریخته گری ایران خودرو در زمینی به مساحت 10704 متر مربع در مجموعه جنوبی شركت ایران خودرو و بین جاده مخصوص و قدیم كرج واقع شده است.

مقدمات اجرای طرح این كارخانه در اوایل سال 1350 بوده است كه نصب و راه اندازی كارخانه توسط شركت كرایسلر تا سال 1353 بطول انجامیده است بطوریكه در 27/7/1353 سالن ریخته‌گری رسماً افتتاح گردید و طبق برنامه از پیش تعیین شده تولید 6 قطعه چدنی موتور به شرح زیر را آغاز كرد:

سیلندر. سر سیلندر، اگزوز، فلایویل، كپه یاتاقان، چرخ دنده.

پس از گذشت 16 سال كه تنها 6 قطعه چدنی موتور پیكان در این قسمت ساخته می شود از سال 1370 اقدام به ساخت قطعات جدید دیگر نمود كه عبارتند از كاسه چرخ پیكان، دیسك پیكان، فلایویل پژو و تویی چرخ پیكان می باشد. پس از آن با تغییر برنامه تولید شركت و انبوه سازی تولید كارخانه فقط به تولید قطعات سیلندر و سرسیلندر و از سال 79 قطعات صادراتی والئو پرداخت و تولید بقیه مایحتاج خود را به كارگاهها و كارخانه های خصوصی، اقماری و … واگذار كرد كه بعضی از آنها تحت نظر ایران خودرو و بعضی دیگر بصورت مستقل به تولید محصول با كیفیت تحت نظر این شركت
می پردازند.

مقدمه

در راستای سیاست توسعة صنعت خودرو و افزایش تولیدات، شركت ایران خودرو در ادامه ارزیابی وضعیت موجود و امكان سنجی كارخانه ریخته گری، واحد برنامه ریزی مسئول انجام پروژه امكانسنجی و تهیة گزارش مربوطه برای تولید 59800 عدد سیلندر پژو، 31235 عدد سرسیلندر XU7 ، 28490 عدد سرسیلندر XU9 و پوسته كلاچ (صادراتی) در سالن آلومینیوم می‌باشد كه نتایج بررسی این گزارش ارائه می گردد.

خلاصه وضعیت موجود در سالن آلومینیوم

در حال حاضر محصولات تولیدی سالن آلومینیوم شامل سیلندر پژو، سرسیلندر XU7 ، سرسیلندر XU9 (موردنیاز كارخانه ایران خودرو) و پوسته كلاچ (صادراتی) می باشد. در این گزارش ظرفیت سالن آلومینیوم را به تفكیك برای محصولات فوق بررسی می نماییم.

1-سیلندر پژو

عمده ایستگاههای كاری برای تولید این محصول شامل ایستگاه ریخته گری 2500 HP ، شماره‌زنی، كنترل ظاهری و ابعادی، تمیزكاری، كنترل تمیز كاری، شات بلاست، سوراخكاری، واتر تست، شستشو، نشت گیری و كنترل نهایی می باشد.

2- سرسیلندر XU7 , XU9

برای تولید این محصول یك خط ماهیچه گیری و یك خط تولید سرسیلندر در نظر گرفته شده است. در خط تولید ماهیچه، ایستگاههای ساخت، تمیزكاری، سوراخكاری و پخت ماهیچه موجود است و در خط تولید سرسیلندر، ایستگاههای ریخته گری L.P ، شماره زنی، كنترل ظاهری، تمیز كاری، تخلیه ماهیچه، X-RAY ، برش راهگاه، كیوبینگ، عملیات حرارتی، واتر تست، تعمیراتی و كنترل نهایی موجود می باشد.

بخش اول

سرسیلندر XU7 , XU9

شرح وضع موجود:

فرآیند تولید سرسیلندر XU7 , XU9 مشابه بوده و دستگاهها و ایستگاههای موردنیاز آنها یكسان است اما در حال حاضر تولید سرسیلندر XU7 بدلیل عدم تحویل قالب ریخته گری آن، كمبود نیرو و پایین بودن اغلب دستگاهها، متوقف می باشد.

در این بخش ابتدا وضعیت دستگاههای موجود در سالن آلومینیوم برای تولید سرسیلندر XU7 , XU9 ارائه می شود. سپس با توجه به اینكه این دستگاهها برای تولید سرسیلندر XU9 فعال می‌باشند لذا درصد توقفات، درصد ضایعات، زمان استاندارد و در نهایت ظرفیت این دستگاهها و ایستگاههای كاری مربوط برای این محصول را محاسبه می كنیم. در قسمت بعدی با توجه به یكسان بودن فرآیند تولید سرسیلندر XU7 , XU9 و یكسان فرض كردن درصد توقفات، درصد ضایعات و زمان استاندارد دستگاهها و ایستگاههای مختلف برای تولید دو محصول محاسبه می‌شود.

در انتهای این بخش نیازهای سالن آلومینیوم برای دستیابی به برنامه تولید سرسیلندر (28490 عدد سرسیلندر XU9‌ و 31235 عدد سرسیلندر XU7 ) در سال 80 بررسی می گردد.

بخش دوم

سیلندر پژو

شرح وضع موجود:

در این قسمت وضعیت كلی دستگاهها، تجهیزات، و ایستگاههای مربوط به تولید سیلندر پژو به همراه درصد توقفات، درصد ضایعات و ساعت كاركرد مجاز روزانه آنها تعیین می شود.

در قسمت بعد ظرفیت این دستگاهها و ایستگاههای كاری تعیین شده و آنرا با برنامه تولید سال 80 سیلندر پژو مقایسه می كنیم.

در انتها نیز نیازهای سالن آلومینیوم برای دستیابی به برنامه تولید سال 80 سیلندر پژو (59800 عدد) بررسی و مشخص می شوند.

شرح وضع موجود

در این قسمت وضعیت كلی دستگاهها، تجهیزات، و ایستگاههای مربوط به تولید سیلندر پژو به همراه درصد توقفات، درصد ضایعات و ساعات كاركرد مجاز روزانه آنها تعیین می شود.

در قسمت بعد ظرفیت این دستگاهها و ایستگاههای كاری تعیین شده و آنرا با برنامه تولید سال 80 سیلندر پژو مقایسه می كنیم.

در انتها نیز نیازهای سالن آلومینیوم برای دستیابی به برنامه تولید سال 80 سیلندر پژو (59800 عدد) بررسی و مشخص می شوند.

مشكل I – كند حركت كردن موتور.

I1 : آیا موتور بارگذاری شده است؟

بله: عنوان E7 تا E9 را ببینید.

خیر.

I2 : آیا مقاومت میدان همچنین پائین است؟

بله : مقاومت صحیح را اضافه كنید.

خیر.

I3 : چك كنید كه آرمیچر یا میله های وسطی كموتاتور اتصال كوتاه شده است. آیا سیم پیچ آرمیچر یا گوه ها سوخته شده اند. آیا میله جابه جا كننده سوخته است؟

بله: عوض كنید سیم پیچ یا میله را.

خیر.

I4 : پایه های جاروبك را چك كنید. آیا جاروبك ها جلوتر از سیم خنثی تنظیم شده اند؟

بله : ریست كنید جاروبك ها را برای سیم خنثی.

خیر.

I5 : ولتاژ برای آرمیچر همچنین پائین است. تنظیم كننده را برای سرعت تمام تنظیم كنید. آیا ولتاژ در ورودی ترمینال زیر ولتاژ نامی است؟

بله: ولتاژ خروجی منبع تغذیه را چك كنید. بالا ببرید اگر پائین است. تنظیم كننده را برای نقص چك كنید.

خیر.

I6‌ : موتورهای DC ممكن كار بكنند 20 درصد آرام تر روی بارگذاری بالا وقتی كه آنها زیاد گرم نشوند. آیا موتور وقتی خنك می‎شود عمل می كند؟

بله : افزایش بدهید بار را یا كاهش بدهید تهویه را برای افزایش گرما. موتور جدید نصب كنید.

مشكل J – سریع حركت كردن موتور.

J1 : آیا بار راه انداز بالا اجازه می دهد به موتور برای سریع حركت كردن؟

بله‌: افزایش بدهید بار را یا موتور كوچكتر نصب كنید.

خیر.

J2 : چك كنید برای یك میدان ضعیف در عنوان J3‌ تا J6 .

بله.

J3 : آیا سیم پیچ سری یا موازی به صورت معكوس است؟

بله: دوباره سیم پیچ را به صورت معكوس برای پلاریته صحیح اتصال بدهید.

خیر.

J4 : آیا مقاومت اضافی در مدار موازی میدان وجود دارد؟

بله : مقاومت اضافی را بردارید.

خیر.

J5 : آیا گرمای زیاد مقاومت بالاتر در میدان مدار موازی سبب می‎شود؟

بله: افزایش بدهید تهویه را یا تصحیح كنید دیگر علت های از ازدیاد گرما را.

خیر.

J6 : نبودن میدان بی تعادلی را در موتور موازی برای گردش سبب می شود. آیا میدان مدار باز است؟

بله: سیم شكسته شده را تعمیر كنید یا اتصال بدهید سیم پیچ باز را عوض كنید.

خیر.

J7 : تنظیم كننده را برای سرعت بالا تنظیم كنید. آیا ولتاژها در ترمینال های خروجی از كنترولر بالای ولتاژ نامی است؟

بله: ولتاژ خروجی را كاهش بدهید. كنترولر را برای نقص چك كنید. تعمیر كنید.

خیر.

J8‌ : پایه های جاروبك را چك كنید. آیا جاروبك ها در طرف سیم خنثی تنظیم شده اند؟

بله: جاروبك ها را برای سیم خنثی ریست كنید.

مشكل K – سرو صدای چرخیدن موتور.

K1 : آیا لرزش ها و صدای از راه انداز ماشین یا سیستم انتقال برق انتقال داده می شود به موتور؟

بله: منبع سروصدا را در جایی قرار بدهید و كاهش بدهید. موتور را با تسمه راه انداز یا سیم پیچ فنری جدا كنید.

خیر.

K2 : آیا اساس یك موتور خالی همانند تخته پر سروصدا عمل می‎كند؟

بله: دوباره طراحی كنید مدارا. بپوشید پایه نامطلوب با صدای مواد تخفیف كننده.

خیر.

K3 : مدار موتور را چك كنید. آیا آن خراب شده است؟

بله: محكم كنید. مطمئن بشوید كه شفت در تعادل است.

خیر.

K4 : آیا مدار موتور یكنواخت است و شفت در تعادل صحیح است؟

خیر: پایه را برای حركت یكنواخت و صاف كردن شفت بالا ببرید.

بله.

K5 : آیا ضربات فن یا سائیده شدن روی قسمت ثابت دلیلش تماس اشیاء در محفظه فن است؟

بله: فن آسیب دیده را تعمیر كنید و توپی یا قسمت كه سبب تماس می شود. بردارید آشغال را از محفظه فن.

خیر.

خرید و دانلود گزارش كارآموزی عیب یابی موتورهای DC

ما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم عنوان محصول دانلودی:گزارش كارآموزی عیب یابی موتورهای DC یکی از بهترین فایل ها در این موضوع پیش روی شماست. فهرست ، چکیده و لینک دانلود((گزارش كارآموزی عیب یابی موتورهای DC)) را در ادامه مطلب ببینید گزارش كارآموزی عیب یابی موتورهای DC در 53 صفحه ورد قابل ویرایش.

گزارش كارآموزی عیب یابی موتورهای DC – بهار فایل

۲۹ مهر ۱۳۹۶ – دانلود گزارش كارآموزی عیب یابی موتورهای DC گزارش تخلف برای گزارش كارآموزی عیب یابی موتورهای DC. گزارش كارآموزی عیب یابی موتورهای DC. فروشنده فایل. کد کاربری 1280. تمام فایل ها. کاربر. گزارش كارآموزی عیب یابی موتورهای DC در 53 صفحه ورد قابل ویرایش. فهرست مطالب. عنوان صفحه. خلاصه گزارش …

دانلود گزارش كارآموزی برق و الكترونیك عیب یابی موتورهای …

۲۸ آذر ۱۳۹۶ – برچسب‌هاخرید گزارش كارآموزی برق و الكترونیك عیب یابی موتورهای DC، دانلود گزارش كارآموزی برق و الكترونیك در سازمان فنی و حرفه ای، فایل گزارش كارآموزی برق و الكترونیك عیب یابی موتورهای DC، گزارش كارآموزی برق و الكترونیك عیب یابی موتورهای DC، نمونه گزارش كارآموزی برق و الكترونیك عیب یابی …

گزارش كارآموزی عیب یابی موتورهایDC – فایل ناب؛ دانلود مقاله …

۱۱ آذر ۱۳۹۶ – در انتها نیز نیازبهای سالن آلومینیوم برای دستیابی به برنامه تولید سال 85 سیلندر پژو بررسی و مشخص می شوند. كارآموز: مصطفی علی نژاد. نام استاد: جناب آقای مهندس هنریار. عنوان كارآموزی: عیب یابی موتورهای DC. فهرست منابع و مآخذ: 1- مجله صنعت رنگ و رزین، تابستان 83. 2- مجله پیام ایران خودرو و مجله صنعت ایران …

عیب یابی موتورهای DC :: یک تعمیر

۶ تیر ۱۳۹۵ – موتور الکتریکی DC گزارش کارآموزی موتور الکتریکی dc به صورت فایل ورد doc می باشد و شامل 52 صفحه است و شامل مطالب زیر می باشد: خلاصه گزارش پیشگفتار مقدمه ای پیرامون شرکت …

عیب یابی موتورهای DC | رسانه تی وی

الکتروکاردیوگراف و نحوه عیب یابی آن [آرشیو] سایت علمی دانشجویان مشاهده نسخه کامل : الکتروکاردیوگراف و نحوه عیب یابی آن برای این کار از یک موتور DC استفاده …. است موتور های الکتریکی (آسنکرون یونیورسال قطب چاکدار ) عیب یابی ورفع عیب موتور های گزارش كار‌آموزي مقطع كارداني رشته برق الكترونيك عيب يابي موتورهاي 14 …

گزارش پروژه کاراموزی عیب یابی موتور های dc

براساس جستجو موارد زیر برای دانلود گزارش کارآموزی گزارش پروژه کاراموزی عیب یابی موتور های dc در سایت یافت شد که از این فایل ها می توانید در تکمیل پروژه کارورزی خود در مورد گزارش پروژه کاراموزی عیب یابی موتور های dc خود استفاده نمائید.

(word) فایل ورد گزارش کار‌آموزی عیب یابی موتورهای DC – …

۲۷ مرداد ۱۳۹۶ – (word) فایل ورد گزارش کار‌آموزی عیب یابی موتورهای DC دارای 61 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است. فایل ورد (word) فایل ورد گزارش کار‌آموزی عیب یابی موتورهای DC کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد. توجه : در صورت مشاهده بهم …

فروش دانلودی گزارش كارآموزی برق و الكترونیك عیب یابی …

فروش دانلودی گزارش كارآموزی برق و الكترونیك عیب یابی موتورهای DC.

دانلود سیم پیچی موتورهای الکتریکی تکفاز و سه فاز و عیب …

دانلود گزارش کارآموزی برق صنعتی … آموزش سیم پیچی موتورهای الکتریکی تکفاز و سه فاز و عیب یابی آنها در ادامه میتوانید دانلود کنید. … تشخیص عیب و رفع آن در ماشینهای الکتریکی از اهمیت خاص برخوردار است تا جایی که به نوبه خود در این جزوه به عنوان یک فصل جداگانه آمده است تشخیص عیب در اولین مرحله کار تعمیراتی می باشد …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *