گزارش کاراموزی مكانیك

گزارش کاراموزی مكانیك

گزارش کاراموزی مكانیك در 18 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی کارآموزی
بازدید ها 41
فرمت فایل doc
حجم فایل 14 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18

گزارش کاراموزی مكانیك

فروشنده فایل

کد کاربری 1280

کاربر

گزارش کاراموزی مكانیك در 18 صفحه ورد قابل ویرایش

فهرست.

مقدمه.

بخش اول آدرس و فعالیتهای كارگاه.

بخش دوم: اطلاعات كلی موتورهای اتومبیل پیكان.

بخش سوم: طریقه بررسی و تراش یاتاقانهای اصلی میل لنگ (بوش سرشاتون).

بخش چهارم: طریقه بررسی و تراش شاتون و گژن پین.

بخش پنجم: تراش سر سیلندر و آب بندی سر پاپها.

بخش ششم: تراش سیلندر.

بخش هفتم: بررسی و تعمیر میل سوپاپ و تراش یاتاقانها.

بخش اول:

آدرس كارگاه و فعالیتهای كارگاه:

كارگاه میل لنگ تراشی فرهاد واقع در شهرستان خدابنده جاده ابهر با مدیریت فرهاد بداكی كه با احتصاب مدیریت كارگاه دارای 2 كارگر می باشد كه هریك از آنها در روی دستگاه هایی كه مهارت دارند مشغول به كار می باشند.

دستگاه های موجود در كارگاه:

1: دستگاه میل لنگ تراشی: جهت سنگ زدن میل لنگ و تاب گیری میل لنگ تا حد امكان.

2: دستگاه شاتون تراش یك طرفه: برای تاب گیری شاتونها و تراش بوش سر شاتون كه پیستون را توسط گژن پین به شاتون متصل می كند.

3: شاتون تراش دو طرفه: جهت پیشبرد بهتر كار تراش شاتون.

4: دستگاه تراش ساده: جهت تراش سیت سر سیلندر (نشیمنگاه سوپاپ، گابد، بوش سیلندر، بوش شاتون برای ماشینهای قدیمی كه بوش آماده یا شاتون آماده در بازار موجود نیست (لیلاند)، آج زنی شیار روغن میل لنگ، پولیش زدن میل سوپاپ و دیگر كارهایی كه در كارگاه توسط این دستگاه انجام می شود).

5: دستگاه سیلندر تراش: جهت تراش سیلندر.

6: دستگاه سیلندر تراش رومیزی: برای تراش سیلندر در مواردی كه موتور از روی اتومبیل پیاده نشده است.

7: دستگاه ثابت تراش: دستگاه ثابت تراش جهت تراش بوش میل سوپاپ استفاده می شود.

8: دستگاه سنگ مغناطیسی (كف تراش): از این دستگاه جهت كف تراشی و سنگ زنی سطح فوقانی سیلندر و سر سیلندر كه باید روی هم كاملاً منطبق شوند.

9: دستگاه مته: از این دستگاه جهت تمیز نمودن سوپاپها و تراش و پرداخت نهایی سیت ها (نشیمنگاه سوپاپها) و كارهای سوراخ كاری در كارگاه استفاده می شود.

10: دستگاه پرس هیدرولیكی: در سایزهای كوچك و بزرگ جهت جازدن و بیرون آوردن انطباقات پرسی.

11: دستگاه سنگ رومیزی: جهت تراش نوك رنده های ماشینهای تراش از این دستگاه استفاده می شود.

12: دستگاه پمپ باد: برای تمیز نمودن سوراخهای روغن میل لنگ، تمیز نمودن دستگاه ها هنگام دست كشیدن از كار و دركل تمامی كارهایی كه نیاز به تمیز شدن داشته باشد.

بخش دوم:

اطلاعات كلی موتورهای اتومبیل پیكان:

با توجه به اینكه در كارگاه میل لنگ تراشی استاندارد موتورهایی كه نیاز به تعمیر اساسی دارند توسط اتومكانیكها به طور كامل باز شده و جهت تراشكاری میل لنگ ، شاتون، سیلندر، سر سیلندر، میل سوپاپ یه این كارگاه ارجاع داده می شوند. و باتوجه به اینكه جهت تراشكاری كامل به كارگاه ارجاع داده می شد بسیار متنوع بودند. شامل ب-ام-و، پیكان، مزدا، نیسان، خاور، بنز 10 تن، اتوبوس، تراكتورهای رومانی، انواع ماشینهای راه سازی از قبیل كوماتسو و به طور كلی تمامی اتومبیل های موجود.

ولی به طور مختصر با توجه به اینكه موتور پیكان (دلوكس-تخت) بیشتر از بقیه موتورها جهت تراشكاری به كارگاه انتقال داده می شد و نیز باتوجه به اینكه تراشكاری تمامی موتورها كاملاً یكسان است، به شرح تراشكاری قسمتهای اصلی موتور اتومبیل پیكان می پردازیم.

البته برای فهم بهتر لازم است یك سری اطلاعات كلی در مورد موتورهای مختلف اتومبیل پیكان بدانیم.

انواع رایج اتومبیل های پیكان با توجه به موتورهای اتومبیل.

موتورهای اتومبیل پیكان 1725 سی سی كه نسبت به خط قائم ْ10 درجه مایل است. و روی قالپاق سوپاپ دارای منحنی است كه قبلاً در روی اتومبیل های جوانان، دلوكس، وانت و تاكسی نصب می شده و مكانیكها به آن موتور دلوكس می گویند.

و همچنین در موتورهای تخت (قائم) 1588 سی سی كه قالپاق سوپاپ آنها صاف و تخت می باشد و به همین دلیل بین مكانیكها به موتور تخت معروف است.

از نظر كلی موتورهای اتومبیل پیكان (دلوكس و تخت) شبیه هم بوده فقط در بعضی موارد دارای اختلافات جزئی هستند. شكل (1-2) قطعات ثابت موتور 1589 سی سی معروف به تخت را نشان می دهد.

به طور كلی موتورهای اتومبیل پیكان دارای چهار سیلندر خطی یعنی دارای چهار پیستون می باشند و سر سیلندر موتورهای جوانان الومینیومی بوده و بقیه مدلها دارای سرسیلندر چدنی می باشند. هر سیلندر دارای دو سوپاپ، یك سوپاپ دود و یك سوپاپ بنزین بوده و سوپاپها و اسپكها در سر سیلندر قرار دارد. كه به وسیله میل رابط ها و تایپتها و با دامكهای میل سوپاپ به موقع باز و بسته می شوند.

شكل (2-4) شاتون به همراه پیستون و رینگها

سر كوچك شاتون دارای بوشی می باشد كه گژن پین داخل آن سوار می شود و پیستون را به شاتون متصل می كند.

علت تعویض گژن پینها بیشتر به خاطر نرسیدن روغن به گژن پین و یا جوش آوردن موتور و داشتن خلاصی زیاد است كه معمولاً گژن پین در این حالت اگر با انگشتان روی آن دست بكشیم ، به صورت پله پله احساس می شود كه باید تعویض شود و در موقع انتخاب گژن پین باید بررسی گردد كه گژن پین در داخل بوش سر شاتون عبور می كند و دارای خلاصی متناسب است یا خیر. در صورتی كه خلاصی زیاد باشد بوش سر شاتون باید عوض شده و تراش داده شود. اگر به علت خلاصی بین گژن پین و بوش سر شاتون و یا شكسته و سوخته شدن پیستون یا صدای غیر عادی گژن پینها مجبور به تعویض گژن پینها و یا پیستون باشیم، لازم است ابتدا كربن (دوده) و رسوبات دو طرف گژن پین را تمیز كرده و سپس دو خار مهاركننده دو طرف گژن پین را به وسیله خار جمع كن بیرون آورده و پس از درآوردن خارها معمولاً گژن پین می باید در اثر فشار انگشت بیرون بیاید، ولی اگر موفق به بیرون آوردن گژن پین نشویم، روی گژن پین در حالت سرد نباید فشار وارد كرد. بهترین روش بیرون آوردن گژن پین این است كه پیستون را در داخل آب و یا روغن داغ قرار دهیم تا بر اثر حرارت آب یا روغن باعث انبساط پیستون و شاتون شده و درنتیجه آن را می توان به وسیله پارچه یا فشار انگشت خارج نمود. وضعیت گژن پین در بوش سر شاتون باید طوری باشد كه اگر پیستون را به طور عمودی رو شاتون نگهداریم ، باید پیستون در اثر نیروی وزن خود در یك طرف روی گژن پین چرخیده و بیفتد و در عین حال نباید گژن پین در داخل بوش سر شاتون خلاصی زیاد داشته باشد یا سفت باشد. اگر بوش شاتون ساییده شده باشد لازم است وضعیت گژن پین نیز بازدید شود كه پله پله نشده باشد. در صورت لزوم هم بوش و هم گژن پین را عوض كرده و اگر بوش سر شاتون شده باشد و گژن پین سالم باشد، بوش را تعویض نموده و از بوش جدید استفاده می نماییم.

بخش پنجم:

تراش سر سیلندر و آب بندی سوپاپها:

پس از انتقال سر سیلندر به قسمت سر سیلندر تراش، سر سیلندر را به وسیله گازوئیل شسته و محفظه احتراق سر سیلندر را به وسیله برس سیمی از كربن (دوده) و رسوبات كاملاً پاك می نماییم ولی از برس سیمی برای پاك كردن سیت (نشیمنگاه سوپاپ) سر سیلندر و سرسیلندرهای آلومینیومی استفاده نباید كرد، چون باعث خط افتادگی روی سیت (نشیمنگاه) و سر سیلندر آلومینیومی خواهد شد. نكته بسیار مهم درباره حمل و نقل و قرار دادن سر سیلندر روی میز كار است. كه باید توجه شود كه سطح صاف طرف محفظه احتراق سر سیلندر كه روی سیلندر باید فیت و آب بندی شود، آسیب نبیند. یا خدشه برندارد. كه در این صورت باید توسط دستگاه سنگ مغناطیسی (كف تراش) سطح آن كاملاً به طور یكنواخت سنگ زده شود. (كف تراشی شود).

شكل (1-5) یك دستگاه سنگ مغناطیسی را نشان می دهد.

سر سیلندر را باید از نظر ترك خوردگی مسیر (حفره) آب و روغن كاملاً به دقت بررسی كرد كه در صورت وجود ترك خوردگی در سر سیلندر ممكن است باعث خروج كمپوس و یا نفوذ آب و یا روغن به محفظه احتراق شود كه دراین صورت باید سر سیلندر به استاد بسیار بسیار ماهر در زمینه دوخت سیلندر و سرسیلندر فرستاده شده و سر سیلندر را از نظر آب بندی كاملاً بازبینی و تعمیر نماید.

برای بررسی پیچیدگی و ناصافی سطح سر سیلندر (سطح صاف محفظه احتراق) می توان از یك خط كش دقیق فلزی استفاده نمود. خط كش را روی سطح سر سیلندر به صورت طولی و عرضی قرار داده و برای اندازه گیری از فیلتر استفاده نمود. به طوری كه فیلتر را زیر خط كش قرار داده و اندازه فیلترها را یادداشت كرده ، اگر مقدار تاب داشتن سر سیلندر از حد مجاز آن (مقدار فیلتر برای عرضی 003/0 و طولی حدود 005/0 اینچ) بیشتر باشد، سر سیلندر توسط استاد تراشكار توسط دستگاه سنگ مغناطیسی یا كف تراشی كاملاتً دقیق سنگ زده شود و سپس در جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به سر سیلندر آن را در كارتون قرار دهیم.

یكی دیگر از كارهای قسمت سر سیلندر تراشی بررسی و تعویض و تراش گیت (گاید) و سیت (نشیمنگاه) و نیز آب بندی لبه سیت (نشیمنگاه) و لبه سوپاپها می باشد. معمولاً سوپاپها از جهت سوختگی، تاب برداشتن ساق سوپاپ، ساییدگی ساق سوپاپ، گریچاز نمودن سوپاپ، آب بندی نبودن لبه سیت (نشیمنگاه) و لبه سوپاپ و خال داشتن آنها، خلاصی سوپاپ در داخل گاید، وجود رسوبات و شكستگی سوپاپ، ساییدگی گاید (راهنما)، شكستگی و یا ضعیف شدن فنر سوپاپ، خرابی كاسه نمد سوپاپ كه باعث نفوذ روغن به داخل محفظه می گردد، از عواملی است كه لازم است قطعات دستگاه سوپاپ بازرسی و تعمیر و تعویض شود كه فنر سوپاپ و كاسه نمد سوپاپ در محدوده كار كارگاه نتمی باشد و مكانیكها هنگام وصل آن را بررسی می كنند.

دانلود گزارش و پروژه کارآموزی مهندسی مکانیک

کارآموزی رشته مهندسی مکانیک | دانلود نمونه گزارش کارآموزی مهندسی مکانیک و پروژه کارورزی مهندسی مکانیک و دانلود گزارش کارآموزی مهندسی مکانیک در کلیه مقاطع دانش آموزی و دانشجویی رشته مهندسی مکانیک.

نمونه گزارش کارآموزی | دانشکده مهندسی مکانیک

کارآموزی. دانشگاه صنعتی اصفهان ایران – اصفهان – کدپستی 8415683111 شماره تماس 11-33912210 – 31(0) – 98+ شماره فکس 33912862 – 31(0) – 98+. درباره سايت · نقشه سایت · الف تا ی · لینکهای مفيد · راهنمای تلفن. 2015 © تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی اصفهان می باشد و استفاده از …

[PDF]ﮔﺰارش ﮐﺎرآﻣﻮزي

ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺻﻨﻌﺘ. ﻲ. ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ. ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ. ﻣﻬﻨﺪﺳﻲ ﻣﻜﺎﻧﻴﻚ. ﮔﺰارش ﮐﺎرآﻣﻮزي. ﻧﺎﻡ ﻭ ﻧﺎﻡ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﮔ. ﻲ. ﮐﺎﺭﺁﻣﻮﺯ. : ﺷﻤﺎﺭﻩ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ. ﻳﻲ. : ﺍﺳﺘﺎﺩ ﮐﺎﺭﺁﻣﻮﺯ. :ﻱ. ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ ﮐﺎﺭﺁﻣﻮﺯ. :ﻱ. ﻣﺤﻞ ﮐﺎﺭﺁﻣﻮﺯ. :ﻱ. ﺁﺩﺭﺱ. : ﺗﻠﻔﻦ. : ﻳﺗﺎﺭ. ﺦ ﺷﺮﻭﻉ. : ﭘﺎﻳﺗﺎﺭ. ﺎﻥﻳﺦ.

گزارش كارآموزي رشته مکانیک خودرو، تعميرگاه – آریا فایل

دانلود گزارش كارآموزي رشته مکانیک خودرو، تعميرگاه ؛ مقدار مكش هوا در موتور نسبت به فشار اتمسفر تغيير مي كند و همچنين فشار اتمسفر به ارتفاع محل كاركرد خودرو بستگي دارد . سنسور فشار ، در داخل مانيفولد هوا قرار دارد كه تغييرات را محاسبه كرده و به تناسب آن زمان كنترل پاشش را تنظيم مي نمايد و بر اساس ا.

دانلود گزارش کارآموزی در نمایندگی ایران خودرو – مکانیک – …

دانلود گزارش کارآموزی در نمایندگی ایران خودرو – مکانیک. کارآموزی. بخشی از فهرست : مقدمه آ بخش اول : پیاده و سوار کردن قطعات موتور کلیات مربوط به بازدید قسمتهای موتور آزمایش رینگ های پیستون کلیات مربوط به بستن موتور بستن میل لنگ و کپه های ثابت روی بلوک موتور بستن پیستون ، گچن پین و شاتون جا انداختن رینگها روی …

دانلود رایگان گزارش کارآموزی مهندسی مکانیک در مجتمع …

دانلود رایگان گزارش کارآموزی مهندسی مکانیک در مجتمع پتروشیمی اراک – دانلود گزارش کارآموزی – فهرست : مقدمه تاریخچه مختصر نمودار واحدهای مختلف پتروشی.

گزارش کارآموزی مکانیک بایگانی – مکاله دانلود پروژه و مقاله

دانلود گزارش کارهای آماده رشته مهندسی و تکنولوژی مکانیک خودرو، مکانیک سیالات، مکانیک جامدات و ساخت و تولید. دانلود گزارش کارآموزی شرکت ایران خودرو. در: گزارش کارآموزی مکانیک · دانلود گزارش کارآموزی شرکت ایران خودرو. گزارش کارآموزی شرکت ایران خودرو * 24 صفحه * با فرمت ورد * … ادامه نوشته ›. دانلود گزارش کارآموزی رشته …

دانلود گزارش کاراموزی مکانیک – سيستم تعليق و فرمان خودرو …

۲۱ مهر ۱۳۹۵ – این نمایندگی که در هر روز حدود ۲۰ اتومبیل پذیرش دارد دارای قسمت‌های نمایندگی فروش، دفتر مدیریت، فروش قطعات یدکی، دفتر پذیرش، باطریسازی، جلوبندی سازی، مکانیکی پراید مکانیکی زانتیا، صافکاری، نقاشی، انبار بدنه و انبار ضایعات می‌باشد که من در قسمت مکانیکی پراید مشغول به گذراندن دوره کارآموزی بودم …

دانلود گزارش کاراموزی مکانیک – بویلر(دیگ بخار) – زردیتا

۱۸ مهر ۱۳۹۵ – با این مقدمه شاید اهمیت و جایگاه درس دو واحدی کارآموزی برا ی ما روشنتر شده و با نگاهی دیگر به آن بپردازیم .اینجانب نیز در طی مدت حضور خود در محل کارآموزی(کارخانه تولید فرآورده های لبنی رامک) استفاده های علمی و عملی خوبی کسب نموده ،هر چند با توجه به زمان محدود ۲۴۰ ساعته به همه ی ریزه کاریهای محیط کار آموزی پی …

گزارش کارآموزی مکانیک – دانلود پروژه گزارش کارآموزی کارورزی

Content filed under the گزارش کارآموزی مکانیک category.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *