گزارش کاراموزی موتورها و فنرها

گزارش کاراموزی موتورها و فنرها

گزارش کاراموزی موتورها و فنرها در 11 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی کارآموزی
بازدید ها 9
فرمت فایل doc
حجم فایل 149 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 11

گزارش کاراموزی موتورها و فنرها

فروشنده فایل

کد کاربری 1280

کاربر

گزارش کاراموزی موتورها و فنرها در 11 صفحه ورد قابل ویرایش

مقدمه :

در حقیقت تمامی موتورهای جتی که دارای توربین هستند توربین گاز (ولی اصطلاح توربین گاز بیشتر به موتورهای جتی داده میشود که هدف استفاده از آنها تولید رانش نیست بلکه چرخاندن توربین و اکثرا برای تولید برق است و برخی اوقات در طراحی و نحوه قرار گرفتن توربین ها و نازل با انواع دیگر موتور جت تفاوت عمده ای دارند . در توربین های بخار برای چرخاندن توربینها ابتدا آب را توسط سوختهای فسیلی حرارت میدهند تا آب تبدیل به بخار شود و بخار سبب چرخش توربین میشود که این سیستم دارای ضعفهایی است از جمله حجیم بودن دستگاهها و تشکیلات نیروگاه ولی در توربین گاز مرحله تبدیل آب به بخار حذف شده است و گاز های داغ خروجی که در توربین بخار هدر میشوند در این حالت مستقیما سبب چرخش توربین میگردد .

توربین گازی که در پایین مشاهده میکنید دارای کمپرسور شعاعی (گریز از مرکز) و توربین محوری میباشد

سیستم تعلیق چیست؟

امروزه راحتی سرنشینان مهم ترین هدف

سازندگان خودرو است.یكی از مهم ترین عوامل راحتیسرنشینان جلوگیری از انتقال ارتعاشات حاصل از محیط خارج به سرنشینان است. این ارتعاشات میتواند ناشی از عوامل متعددی مانند ترمز كردن ،حركت در پیچ و ناهمواریهای جاده و …. باشد. برای تحقق این هدف ،بین چارچوب شاسی و چرخهای خودرو سیستم تعلیق را كار گذاشته اند.

سیستم تعلیق ،مجموعه فنرها،كمك فنرها و تمام سازوكارهایی است كه برای ایجاد راحتی سفر و فرمانپذیری خودرو به كار میروند.

هر سیستم تعلیق دو هدف كلی دارد:

?-راحتی سرنشینان

?-فرمایپذیری و كنترل خودرو

هدف اول به واسطه جدا كردن سرنشینان از ناهمواریهای جاده فراهم میشود. كه این وظیفه به وسیله اجزای انعطاف پذیر مانند فنر و عضو میرا كننده (كمك فنر)انجام میپذیرد.در واقع اكثر كار سیستم را فنرها انجام میدهند،از كمك فنرها نیز همان طور كه اشاره شد برای میرا كردن نوسان فنرها بعد از برخورد با ناهمواریها در جاده استفاده میشود.به طوری كه اگر كمك فنر استفاده نشود ،اتومبیل بعد از برخورد با ناهمواریها به دفعات و با دامنه نسبتا زیاد نوسان میكند و این برای سرنشینان ناخوشایند است.

هدف دوم نیز به وسیله جلوگیری از غلط خوردن و پرتاب شدن خودرو و حفظ تماس چرخها با جاده میسر میشود.این وظیفه با استفاده از بازوهای مكانیكی كه اتصال اكسل یا چرخها به بدنه یا شاسی را ممكن میسازد،انجام میشود.

خواص یك سیستم تعلیق كه برای دینامیك خودرو اهمیت زیاد دارد در رفتار حركتی و پاسخ ان به نیروها و ممنتوم های است كه از تایرها به شاسی انتقال میابد.

در واقع سیستم تعلیق یكی از اجزای واحد شاسی در هر خودرو سبك و سنگین است كه در ناحیه ای بین محور عرضی انتقال قدرت چرخها و قسمت بدنه خودرو قرار میگیرد.

سرعت جهش فنر(spring rate):

كه به ان deflection rate هم گفته میشود و معیاری برای اندازه گیری سختی فنر است.سرعت جهش فنر مقدار نیرویی است كه باید وارد شود تا فنر ? اینچ تغییر شكل دهد(منبسط یا متراكم شود)،به فرض اگر برای فشرده شدن فنر به اندازه ? اینچ،??? پوند نیرو لازم باشد میتوان نتیجه گرفت كه برای متراكم شدن ان به اندازه ? اینچ باید??? پوند نیرو اعمال كرد.

spring rate به عوامل زیر بستگی دارد:

تعداد حلقه های فنر،قطر حلقه ها،قطر سیمی كه فنر از ان ساخته شده است.

به طوری كه سختی فنر با قطر سیم نسبت مستقیم و با تعداد حلقه ها نسبت عكس دارد.

همچنین میتوان این نوع فنرها را طوری ساخت كه سختی متغیر داشته باشند،این سختی متغیر عمدتا از طریق تغییر در پارامترهایی همچون،ضخامت در طول سیم،فواصل بین حلقه ها،و قطر حلقه ها ایجاد میشود.این نوع فنرها در شرایط بدون بار یا كم بار سختی كمتری از خود نشان میدهند و در نتیجه حركت نرم و هموار را برای اتومبیل ایجاد میكنند.اما تحت شرایط بارگذاری شده سختی انها بیشتر است كه نتیجه ان توانایی در تحمل بار و كنترل خودرو در شرایط متغیر جاده است.

دانلود گزارش و پروژه کارآموزی مهندسی مکانیک

کارآموزی رشته مهندسی مکانیک | دانلود نمونه گزارش کارآموزی مهندسی مکانیک و پروژه کارورزی مهندسی مکانیک و دانلود گزارش کارآموزی مهندسی مکانیک در کلیه مقاطع دانش آموزی و دانشجویی رشته مهندسی مکانیک.

نمونه گزارش کارآموزی | دانشکده مهندسی مکانیک

کارآموزی. دانشگاه صنعتی اصفهان ایران – اصفهان – کدپستی 8415683111 شماره تماس 11-33912210 – 31(0) – 98+ شماره فکس 33912862 – 31(0) – 98+. درباره سايت · نقشه سایت · الف تا ی · لینکهای مفيد · راهنمای تلفن. 2015 © تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی اصفهان می باشد و استفاده از …

[PDF]ﮔﺰارش ﮐﺎرآﻣﻮزي

ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺻﻨﻌﺘ. ﻲ. ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ. ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ. ﻣﻬﻨﺪﺳﻲ ﻣﻜﺎﻧﻴﻚ. ﮔﺰارش ﮐﺎرآﻣﻮزي. ﻧﺎﻡ ﻭ ﻧﺎﻡ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﮔ. ﻲ. ﮐﺎﺭﺁﻣﻮﺯ. : ﺷﻤﺎﺭﻩ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ. ﻳﻲ. : ﺍﺳﺘﺎﺩ ﮐﺎﺭﺁﻣﻮﺯ. :ﻱ. ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ ﮐﺎﺭﺁﻣﻮﺯ. :ﻱ. ﻣﺤﻞ ﮐﺎﺭﺁﻣﻮﺯ. :ﻱ. ﺁﺩﺭﺱ. : ﺗﻠﻔﻦ. : ﻳﺗﺎﺭ. ﺦ ﺷﺮﻭﻉ. : ﭘﺎﻳﺗﺎﺭ. ﺎﻥﻳﺦ.

گزارش كارآموزي رشته مکانیک خودرو، تعميرگاه – آریا فایل

دانلود گزارش كارآموزي رشته مکانیک خودرو، تعميرگاه ؛ مقدار مكش هوا در موتور نسبت به فشار اتمسفر تغيير مي كند و همچنين فشار اتمسفر به ارتفاع محل كاركرد خودرو بستگي دارد . سنسور فشار ، در داخل مانيفولد هوا قرار دارد كه تغييرات را محاسبه كرده و به تناسب آن زمان كنترل پاشش را تنظيم مي نمايد و بر اساس ا.

دانلود گزارش کارآموزی در نمایندگی ایران خودرو – مکانیک – …

دانلود گزارش کارآموزی در نمایندگی ایران خودرو – مکانیک. کارآموزی. بخشی از فهرست : مقدمه آ بخش اول : پیاده و سوار کردن قطعات موتور کلیات مربوط به بازدید قسمتهای موتور آزمایش رینگ های پیستون کلیات مربوط به بستن موتور بستن میل لنگ و کپه های ثابت روی بلوک موتور بستن پیستون ، گچن پین و شاتون جا انداختن رینگها روی …

دانلود رایگان گزارش کارآموزی مهندسی مکانیک در مجتمع …

دانلود رایگان گزارش کارآموزی مهندسی مکانیک در مجتمع پتروشیمی اراک – دانلود گزارش کارآموزی – فهرست : مقدمه تاریخچه مختصر نمودار واحدهای مختلف پتروشی.

گزارش کارآموزی مکانیک بایگانی – مکاله دانلود پروژه و مقاله

دانلود گزارش کارهای آماده رشته مهندسی و تکنولوژی مکانیک خودرو، مکانیک سیالات، مکانیک جامدات و ساخت و تولید. دانلود گزارش کارآموزی شرکت ایران خودرو. در: گزارش کارآموزی مکانیک · دانلود گزارش کارآموزی شرکت ایران خودرو. گزارش کارآموزی شرکت ایران خودرو * 24 صفحه * با فرمت ورد * … ادامه نوشته ›. دانلود گزارش کارآموزی رشته …

دانلود گزارش کاراموزی مکانیک – سيستم تعليق و فرمان خودرو …

۲۱ مهر ۱۳۹۵ – این نمایندگی که در هر روز حدود ۲۰ اتومبیل پذیرش دارد دارای قسمت‌های نمایندگی فروش، دفتر مدیریت، فروش قطعات یدکی، دفتر پذیرش، باطریسازی، جلوبندی سازی، مکانیکی پراید مکانیکی زانتیا، صافکاری، نقاشی، انبار بدنه و انبار ضایعات می‌باشد که من در قسمت مکانیکی پراید مشغول به گذراندن دوره کارآموزی بودم …

دانلود گزارش کاراموزی مکانیک – بویلر(دیگ بخار) – زردیتا

۱۸ مهر ۱۳۹۵ – با این مقدمه شاید اهمیت و جایگاه درس دو واحدی کارآموزی برا ی ما روشنتر شده و با نگاهی دیگر به آن بپردازیم .اینجانب نیز در طی مدت حضور خود در محل کارآموزی(کارخانه تولید فرآورده های لبنی رامک) استفاده های علمی و عملی خوبی کسب نموده ،هر چند با توجه به زمان محدود ۲۴۰ ساعته به همه ی ریزه کاریهای محیط کار آموزی پی …

گزارش کارآموزی مکانیک – دانلود پروژه گزارش کارآموزی کارورزی

Content filed under the گزارش کارآموزی مکانیک category.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *